
In deze zomerperiode, die ideaal is voor allerlei maritieme escapades en cruises, is reizen per veerboot een populair vervoermiddel voor veel reizigers. Ver weg van de stress van overvolle luchthavens of stations, kunt u met veerboten comfortabel reizen terwijl u de tijd neemt.
Bij Vivanoda, een webplatform waarmee alle reizigers veerboot-, bus-, trein- en vliegtickets kunnen vinden, wilden we een groot onderzoek starten naar de prijzen van veerboten in Europa om een beter inzicht te krijgen in de variaties in de prijzen van veerbootkaartjes volgens een aantal criteria (land van bestemming, afstand, seizoensgebondenheid, enz.)
Daarom hebben we tienduizenden veerboottarieven op honderden routes in Europa geanalyseerd, evenals overtochten naar Turkije en de Maghreblanden (Marokko, Algerije, Tunesië), om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen. Er moet worden opgemerkt dat in deze studie alleen rekening is gehouden met de prijs, ongeacht de kwaliteit van de service aan boord, verschillen in de salarissen van het personeel, economische verschillen tussen landen, enz.
Op basis van de prijsindex, die de gemiddelde prijs per persoon weergeeft om 100 km per veerboot af te leggen, hebben we de duurste en minst dure landen voor veerbootreizen geïdentificeerd.
De resultaten onthullen een aanzienlijke variatie in tarieven over het hele continent.
Van de duurste landen staat Turkije bovenaan de lijst, gevolgd door het VK, Marokko, Malta, IJsland, Italië, Algerije, Portugal en Spanje. Deze landen hebben allemaal relatief hoge veerboottarieven.
Aan de andere kant is het interessant om te zien dat de Scandinavische landen en de Baltische staten tot de goedkoopste van Europa behoren. Tunesië staat bovenaan de lijst van goedkoopste landen, gevolgd door Litouwen, Letland, Polen, Zweden, Noorwegen, Finland, Albanië, Estland en Cyprus. Deze bestemmingen bieden meer betaalbare tarieven voor overtochten per veerboot, wat aantrekkelijk kan zijn voor reizigers die op zoek zijn naar voordelige oplossingen.
Het volgende deel van onze studie richt zich op de vergelijking van veerboottarieven tussen Europese landen. We hebben de veerboot tarieven op internationale routes geanalyseerd, zoals die tussen Italië en Griekenland, Spanje en Marokko, en alle veerboot routes tussen twee landen, om te begrijpen hoe de prijzen van land tot land verschillen. Binnenlandse overtochten (Italië -> Italië of Griekenland -> Griekenland, bijvoorbeeld) zijn uitgesloten.
We zien dat overtochten tussen Griekenland en Turkije de hoogste prijsindex in Europa hebben. Ver daarachter liggen overtochten tussen Spanje en Marokko en tussen Denemarken en Duitsland.
Daarentegen zijn overtochten tussen Duitsland en Litouwen of Letland het goedkoopst in Europa in verhouding tot de afgelegde afstand.
Oversteken tussen Noorwegen en Zweden en tussen Italië en Spanje behoren ook tot de goedkoopste in Europa.
Er is ook een duidelijk contrast tussen overtochten naar Marokko, die tot de goedkoopste behoren vanuit Frankrijk of Italië (lange overtochten), maar tot de duurste vanuit Spanje (korte overtochten).
Wij wilden controleren of de lengte van de overtocht een invloed had op de gemiddelde prijs van overtochten.
We ontdekten dat hoe korter de overtocht, hoe hoger de prijs.
In dit gedeelte gaan we dieper in op de veerboot prijsindex voor elk van de veerbootroutes in Europa. In totaal hebben we bijna 800 routes in heel Europa geanalyseerd.
We zien dat de zeer korte overtochten (Lymington-Yarmouth, Chios-Cesme, Santa Maria Salina-Rinella en Caleta del Sebo-Orzela) de hoogste prijsindexen hebben. Deze overtochten zijn de duurste in Europa voor de afgelegde afstand.
Laten we nu eens kijken naar de rangschikking van de goedkoopste veerboot routes in Europa volgens prijsindex. We hebben in totaal bijna 800 routes in heel Europa geanalyseerd.
In tegenstelling tot de grafiek met de duurste routes, zien we dat vooral lange overtochten (Travemünde-Liepaja, Barcelona-Civitavecchia, Klaipeda-Kiel en Barcelona-Porto Torres) tot de goedkoopste in Europa behoren.
We hebben de veerhavens geanalyseerd en gerangschikt op basis van de prijsindex voor overtochten naar elke haven.
We hebben de veerhavens geanalyseerd en gerangschikt volgens de prijsindex voor overtochten naar elke haven.
Wij wilden bepalen of de prijzen voor veerboten seizoensgebonden zijn en of ze variëren naargelang de maand van het jaar waarin de overtocht wordt gemaakt. Veel vervoersbedrijven, zoals spoorwegen en luchtvaartmaatschappijen, variëren hun prijzen aanzienlijk afhankelijk van de vraag, die vaak veel hoger is tijdens de zomervakantie.
Op Europees niveau kunnen we zien dat de prijzen voor veerboten gemiddeld hoger zijn van juli tot september, wat overeenkomt met de zomerperiode in Europa en dus het hoogseizoen voor veerbootreizen. Buiten deze zomerperiode zijn de prijzen echter gemiddeld slechts iets lager. Een meer gedetailleerde analyse per land (zie de andere tabbladen) laat zien dat deze seizoensgebondenheid in sommige landen meer uitgesproken is.
Wij wilden ook weten of de prijs van een veerbootovertocht varieert naargelang de dag van de week.
Wij vonden dat overtochten die in het weekend vertrokken iets duurder waren dan die op een doordeweekse dag. Bij een analyse per land (zie andere tabbladen), zien we dat dit criterium niet altijd relevant is.
Om deze studie uit te voeren, verzamelden we bijna 110.000 prijzen voor veerboot overtochten. Sommige prijzen omvatten een reis voor één persoon zonder voertuig, andere voor 2 volwassenen en een voertuig. Wij hebben deze tarieven vervolgens gestandaardiseerd om een prijs per persoon te verkrijgen. Elke prijs werd vervolgens omgerekend om een index te verkrijgen die de kosten per 100 afgelegde kilometers weergeeft.
Er moet worden opgemerkt dat in deze studie alleen rekening werd gehouden met de prijs, ongeacht de kwaliteit van de service aan boord, verschillen in de beloning van het personeel, enz.
Het is essentieel om te erkennen dat deze analyse van veerboottarieven in Europa, zoals alle studies, bepaalde beperkingen heeft waarmee rekening moet worden gehouden. Deze beperkingen kunnen van invloed zijn op de reikwijdte en nauwkeurigheid van de verkregen resultaten.
Ten eerste is het belangrijk op te merken dat de studie gebaseerd is op beschikbare en verzamelde gegevens, wat betekent dat er variaties kunnen zijn in de dekking van veerbootmaatschappijen en opgenomen bestemmingen. Hierdoor is het mogelijk dat sommige spelers of routes niet in de analyse zijn opgenomen.
Bovendien zijn veerbootprijzen onderhevig aan schommelingen als gevolg van factoren zoals seizoensgebondenheid, vraag en speciale promoties. Het is daarom belangrijk om te beseffen dat prijzen in de loop der tijd kunnen veranderen en dat de verkregen resultaten een momentopname zijn.
Daarnaast is het belangrijk om op te merken dat veerboottarieven kunnen variëren afhankelijk van een aantal factoren, zoals economische verschillen tussen landen, het subsidiebeleid van de overheid op bepaalde routes, het kwaliteits- en serviceniveau van de maatschappijen, wisselkoersen en het tariefbeleid van elke maatschappij. Deze verschillen kunnen van invloed zijn op de prijsverschillen tussen landen en vereisen waarschijnlijk een diepgaande analyse.
Tot slot moet worden vermeld dat veerboottarieven kunnen variëren naargelang de passagierscategorieën en de aangeboden diensten, wat tot aanzienlijke prijsverschillen kan leiden.
Met deze beperkingen in gedachten is het belangrijk om de resultaten op een evenwichtige manier te interpreteren en de bevindingen te gebruiken als een algemene leidraad voor het begrijpen van trends en variaties in veerboottarieven in heel Europa.
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Nederland. Door het analyseren van de veerbootprijzen op verschillende routes tussen Nederland en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen de prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Nederland naar andere Europese landen en binnenlandse overtochten.
We hebben alle veerboot routes in Nederland geselecteerd en gerangschikt volgens de prijs index van hoogste naar laagste.
We hebben alle havens in Nederland geanalyseerd die door minstens één veerbootlijn worden aangedaan en gerangschikt volgens de prijsindex van hoogste naar laagste.
We wilden weten of veerbootprijzen in Nederland variëren afhankelijk van de maand van vertrek.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit het VK. Door het analyseren van veerbootprijzen op verschillende routes tussen het VK en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van het VK naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
Binnenlandse veerboten zijn veruit het duurst voor de afgelegde afstand.
Overtochten naar Spanje zijn verhoudingsgewijs gemiddeld het goedkoopst.
We hebben alle veerboot routes in het VK geselecteerd en gerangschikt volgens de prijsindex van hoogste naar laagste.
De Lymington - Yarmouth route is het duurst, net als de routes naar het Isle of Wight in het algemeen.
We hebben alle Britse havens die door minstens één veerdienst worden aangedaan geanalyseerd en gerangschikt op prijsindex van hoogste naar laagste.
Lerwick, Aberdeen, Liverpool, Kirwall en Hull zijn de goedkoopste bestemmingen in het VK.
We wilden uitzoeken of de veerbootprijzen in het VK variëren naargelang de maand van vertrek.
We zien dat er geen echte seizoensgebondenheid is in de veerboot prijzen, hoewel de prijzen iets lager zijn in september en oktober.
Wij wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
Wij vonden dat er weinig verschil was tussen een vertrek in het weekend en een vertrek op een doordeweekse dag.
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Frankrijk. Door het analyseren van de veerboot prijzen op verschillende routes tussen Frankrijk en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen om prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten vanuit Frankrijk naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
Als het gaat om overtochten met de veerboot vanuit Frankrijk, springt één ding eruit: bestemmingen naar Marokko, Tunesië en Corsica hebben enkele van de meest betaalbare tarieven. Deze overtochten liggen ver onder de gemiddelde prijzen op andere routes.
Er zijn ook overtochten naar Ierland, waar de tarieven redelijk gematigd zijn.
We hebben alle ferry routes in Frankrijk geselecteerd en gerangschikt op basis van de prijsindex, van hoog naar laag.
Overtochten tussen Bonifacio en Sardinië zijn veruit het duurst.
Overtochten tussen Toulon en Porto Torres, die naar Marokko vanuit Sète en, over het algemeen, die tussen het vasteland en Corsica zijn het goedkoopst in Frankrijk.
De overtochten naar Corsica worden echter gesubsidieerd door de Franse overheid in het kader van de "Dotation de Continuité Territoriale", waardoor sommige maatschappijen lagere prijzen kunnen bieden.
Wij hebben alle havens in Frankrijk die door minstens één veerdienst worden aangedaan geanalyseerd en vervolgens gerangschikt op prijsindex van hoogste naar laagste.
Wij wilden weten of de prijzen van veerdiensten in Frankrijk variëren afhankelijk van de maand van vertrek.
Augustus is de duurste maand om met de veerboot naar Frankrijk te reizen.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
In Frankrijk is er geen echt prijsverschil tussen een vertrek in het weekend en een vertrek op een doordeweekse dag.
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Spanje. Door het analyseren van de prijzen van veerboten op verschillende routes tussen Spanje en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten vanuit Spanje naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
Overtochten naar Marokko hebben veruit de hoogste prijsindex.
Daarentegen hebben overtochten naar Italië en Ierland de laagste prijsindex.
We hebben alle veerboot routes in Spanje geselecteerd en die met de hoogste prijsindex gerangschikt.
De routes tussen Tanger bij Marox en Algiersciras of Tarifa behoren tot de duurste in Spanje.
De lokale lijnen die het eiland Lanzarote op de Canarische Eilanden bedienen hebben ook een zeer hoge gemiddelde prijs.
We hebben alle veerboot routes in Spanje geselecteerd en die met de laagste prijsindex gerangschikt.
Dit zijn de lange overtochten, zoals naar Italië vanuit Barcelona, en die tussen de Canarische Eilanden (Arrecife) en het vasteland, die de laagste prijsindex van het land hebben.
We hebben alle havens in Spanje die door minstens één veerdienst worden aangedaan geanalyseerd en vervolgens gerangschikt op prijsindex van hoogste naar laagste.
We wilden weten of de veerboot prijzen in Spanje variëren afhankelijk van de maand van vertrek.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
In Spanje is er weinig prijsverschil tussen reizen met de veerboot in het weekend of op een doordeweekse dag.
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Italië. Door het analyseren van de veerboot prijzen op verschillende routes tussen Italië en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen om prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Italië naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
Overtochten naar het eiland Malta (Valletta) en binnenlandse overtochten (eilanden -> vasteland) tonen de hoogste prijsindex.
Lange overtochten over de Middellandse Zee naar Spanje, Marokko of Tunesië zijn het goedkoopst in het land.
We hebben alle veerbootroutes in Italië geselecteerd en die met de hoogste prijsindex gerangschikt.
De verbinding tussen Santa Marina Salina en Rinella, op het eiland Salina, is de duurste overtocht in Italië, in verhouding tot de afgelegde afstand.
We hebben alle ferry routes in Italië geselecteerd en gerangschikt op de routes met de laagste prijsindex.
De overtochten naar Spanje (Bacelona) vanuit Civitavcchia en Porto Torres in Sardinië hebben de laagste prijsindexen in Italië.
We hebben alle Italiaanse havens die door minstens één veerdienst worden aangedaan geanalyseerd en vervolgens de havens met de hoogste prijsindex gerangschikt.
We hebben alle Italiaanse havens die door minstens één veerdienst worden aangedaan geanalyseerd en vervolgens gerangschikt volgens de laagste prijsindex.
We wilden weten of de veerbootprijzen in Italië variëren naargelang de maand van vertrek.
De prijzen lijken te dalen na september.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
Er is geen verschil tussen weekend en doordeweekse veerboot tarieven in Italië.
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Griekenland. Door het analyseren van veerboot prijzen op verschillende routes tussen Griekenland en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen om prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te markeren.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Griekenland naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
Overtochten tussen Griekenland en Turkije zijn veruit het duurst.
Binnenlandse overtochten en vooral overtochten naar Italië zijn veel goedkoper.
We hebben alle veerbootroutes in Griekenland geselecteerd en gerangschikt op de routes met de hoogste prijsindex.
Twee veerboot routes vallen op door hun hoge prijzen.
Zoals in de vorige grafiek te zien is, is de Chios > Csme route, tussen Griekenland en Turkije, de duurste van het land in verhouding tot de afgelegde afstand.
De duurste binnenlandse overtocht is tussen Kosta en Spetses.
We hebben alle veerboot routes in Griekenland geselecteerd en gerangschikt op de laagste prijs index.
De veerboot routes die Italië verbinden, en in het bijzonder die tussen Patras en Venetië of Ancona, zijn het goedkoopst in het land.
Er moet ook worden opgemerkt dat een groot aantal nationale routes tussen de Griekse eilanden vrij goedkoop zijn.
Wij hebben alle Griekse havens die door minstens één veerdienst worden aangedaan geanalyseerd en vervolgens de havens met de hoogste prijsindex gerangschikt.
We hebben alle havens in Griekenland die door minstens één veerdienst worden aangedaan geanalyseerd en vervolgens gerangschikt volgens de laagste prijsindex.
We wilden weten of de veerbootprijzen in Griekenland variëren afhankelijk van de maand van vertrek.
Vanaf november zijn de prijzen veel lager (hoewel veel lijnen niet meer varen tijdens de winterperiode).
We wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
In het weekend reizen lijkt duurder te zijn dan doordeweeks.
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Denemarken. Door het analyseren van de veerboot prijzen op verschillende routes tussen Denemarken en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen om prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Denemarken naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
Overtochten naar Duitsland zijn het duurst vanuit Denemarken.
De routes tussen Denemarken en Zweden of Noorwegen zijn het goedkoopst.
We hebben alle veerboot routes in Denemarken geselecteerd en gerangschikt op basis van de prijsindex van hoogste naar laagste.
Zoals u in de vorige grafiek kunt zien, vallen de routes naar Duitsland (Rodby-Puttgarden en Gedser-Rostock) op door hun hoge prijs in verhouding tot de afgelegde afstand.
Lijnen die Noorwegen bedienen, en in het bijzonder de hoofdstad Oslo, hebben een zeer lage gemiddelde prijs.
Wij hebben alle Deense havens die door minstens één veerbootlijn worden aangedaan geanalyseerd en vervolgens gerangschikt op basis van de prijsindex, van hoog naar laag.
Wij wilden weten of de veerbootprijzen in Denemarken varieerden afhankelijk van de maand van vertrek.
Vanaf september lijken de prijzen voor veerboten aanzienlijk te dalen.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
Er is geen verschil tussen weekend en doordeweekse veerboot tarieven in Denemarken.
In dit deel concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Noorwegen. Door het analyseren van veerboot prijzen op verschillende routes tussen Noorwegen en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen om prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te markeren.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Noorwegen naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
Verbindingen naar Duitsland en binnenlandse overtochten zijn het duurst.
Overtochten naar Zweden zijn veruit het goedkoopst (vooral de Sandefjord-Stromstad route).
We hebben alle veerboot routes in Noorwegen geselecteerd en gerangschikt op basis van de prijs index van hoogste naar laagste.
We hebben alle havens in Noorwegen geanalyseerd die door minstens één veerbootlijn worden aangedaan en gerangschikt volgens de prijsindex van hoogste naar laagste.
We wilden weten of veerboot prijzen in Noorwegen variëren afhankelijk van de maand van vertrek.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een weekenddag (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
Gemiddeld zijn de veerboot prijzen iets hoger in het weekend.
In dit deel concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Zweden. Door het analyseren van de veerboot prijzen op verschillende routes tussen Zweden en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen de prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te belichten.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Zweden naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
Overtochten naar Noorwegen (vooral de route Stromstad-Sandefjord) zijn het goedkoopst in het land.
Overtochten naar Denemarken zijn daarentegen het duurst.
We hebben alle veerboot routes in Zweden geselecteerd en gerangschikt op prijs, van hoogste naar laagste.
We hebben alle havens in Zweden die door minstens één veerbootmaatschappij worden aangedaan geanalyseerd en gerangschikt volgens prijsindex, van hoogste naar laagste.
We wilden weten of de veerbootprijzen in Zweden variëren volgens de maand van vertrek.
De prijzen zijn het hoogst van juni tot augustus.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een weekenddag (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Finland. Door het analyseren van de veerboot prijzen op verschillende routes tussen Finland en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen om prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Finland naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
We hebben alle veerboot routes in Finland geselecteerd en gerangschikt op basis van prijs index van hoogste naar laagste.
We hebben alle havens in Finland geanalyseerd die door minstens één veerbootmaatschappij worden aangedaan en gerangschikt volgens prijsindex van hoogst naar laag.
We wilden weten of veerboot prijzen in Finland variëren afhankelijk van de maand van vertrek.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een weekenddag (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Duitsland. Door het analyseren van veerboot prijzen op verschillende routes tussen Duitsland en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Duitsland naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
We hebben alle veerboot routes in Duitsland geselecteerd en gerangschikt volgens de prijsindex van hoogste naar laagste.
We hebben alle havens in Duitsland geanalyseerd die door minstens één veerbootmaatschappij worden aangedaan en gerangschikt volgens de prijsindex van hoogst naar laag.
We wilden weten of veerboot prijzen in Duitsland variëren afhankelijk van de maand van vertrek.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Ierland. Door het analyseren van de veerbootprijzen op verschillende routes tussen Ierland en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
Wij hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Ierland naar andere Europese landen en binnenlandse overtochten.
We hebben alle veerboot routes in Ierland geselecteerd en gerangschikt op prijs van hoogste naar laagste.
We hebben alle havens in Ierland die door minstens één veerbootmaatschappij worden aangedaan geanalyseerd en gerangschikt volgens prijsindex van hoogst naar laag.
Wij wilden weten of de veerboot prijzen in Ierland varieerden volgens de maand van vertrek.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een weekenddag (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Portugal. Door het analyseren van de veerboot prijzen op verschillende routes tussen Portugal en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen om prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Portugal naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
We hebben alle veerboot routes in Portugal (Madeira en Azoren) geselecteerd en gerangschikt op basis van prijs index van hoogste naar laagste.
We hebben alle havens in Portugal die door minstens één veerbootlijn worden aangedaan geanalyseerd en vervolgens gerangschikt volgens de prijsindex van hoogste naar laagste.
We wilden weten of de veerboot prijzen in Portugal variëren afhankelijk van de maand van vertrek.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Polen. Door het analyseren van veerboot prijzen op verschillende routes tussen Polen en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle overtochten van Polen naar andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten.
We hebben alle veerboot routes in Polen geselecteerd en gerangschikt op basis van de prijs index van hoogste naar laagste.
We hebben alle havens in Polen geanalyseerd die door minstens één veerbootlijn worden aangedaan en gerangschikt volgens de prijsindex van hoogst naar laag.
We wilden weten of veerboot prijzen in Polen variëren afhankelijk van de maand van vertrek.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).
In dit gedeelte concentreren we ons op ferry overtochten vanuit Kroatië. Door het analyseren van veerbootprijzen op verschillende routes tussen Kroatië en andere Europese landen, evenals binnenlandse overtochten, zullen we proberen prijstrends en variaties in kosten voor reizigers volgens verschillende criteria te benadrukken.
We hebben de prijzen vergeleken van alle veerboten vanuit Kroatië naar andere Europese landen en binnenlandse routes.
We hebben alle veerboot routes in Kroatië geselecteerd en gerangschikt volgens de prijsindex van hoogste naar laagste.
We hebben alle havens in Kroatië geanalyseerd die door minstens één veerbootlijn worden aangedaan en gerangschikt volgens de prijsindex van hoogste naar laagste.
We wilden weten of veerboot prijzen in Kroatië variëren afhankelijk van de maand van vertrek.
We wilden weten of reizen met de veerboot op een dag in het weekend (vrijdag tot zondag) meer of minder duur was dan reizen op een doordeweekse dag (maandag tot donderdag).